Tuesday, July 6, 2010

TRIPOD YG TERSOROK

hari semalam keje aku mencari tripod jer 1 hari....puas aku cari xgak jmp....last2 tgg gak lah abah lik sebab nak tanya mana die letak..sebelum kte owang pindah dulu aku mmg selalu men dengan tripod 2...saje men2 xtau apa kegunaan tripod 2....skang nie aku dah tau la apa kegunaan sebenar tripod 2...tempat HOLD camera upenye...jd skang nie aku dh ada tmpt HOLD camera...jd malam2 kalu PIC malam yang gune long exposed,pic aku mst xgegar nye..n nmpk cntk jer...hahaha...

aku dengar la nasihat dekat YOUTUBE dari profesional photographer...die kata yang penting skali lps lie camera mesti ada TRIPOD..sebab kalu malam kte mst gune tripod kalu xgne flash...aku ske pic xpki flash..nmpk nature..tp kadang2 mst gne gak kalu gelap ngat...

jadi kalu korng lie camera jgn lpe li TRIPOD...sebab tripod amat berguna...

kalu aku nak bawak naik plane...TRIPOD aku leh bawak naik ats x?ke kene msk lam luggage????
kalu bawak masuk lam luggage xke rosak aku nye TRIPOD....

No comments: